Normi-konserni ruotsalaisomistukseen
Normi-konserni ruotsalaisomistukseen – Blinkfyrarin emoyhtiö Söderbergföretagen osti konsernin osake-enemmistön Normi-konserni on solminut ruotsalaisen perheyhtiö Söderbergföretagenin kanssa kauppasopimuksen, jonka myötä konsernin kaikkien yhtiöiden osake-enemmistöt siirtyvät ruotsalaisomistukseen. Normi-konsernin nykyinen yritysjohto jää kehittämään konsernin toimintaa myös yrityskaupan jälkeen ja he jatkavat myös Normiopasteen osaomistajina. Söderbergföretagen on Ruotsin suurimman liikennemerkkivalmistaja Blinkfyrarin emoyhtiö. Normi-konsernin hallituksen… Lue lisää »
Acquisition of Finnish Normi Group by Söderbergföretagen and AB Blinkfyrar
read more läs mer lue lisää
Varala Engineering vahvistui uudella älyliikenteen asiantuntijalla
Älykkään liikenteen ratkaisujen asiantuntijayritys Varala Engineering on nimittänyt DI Laura Riihentuvan älyliikenteen vanhemmaksi asiantuntijaksi 1.9.2021 alkaen. Laura Riihentupa on työskennellyt viimeiset 13 vuotta projektipäällikkönä sekä asiantuntijana älykkään liikenteen palvelujen, taksivälitys- ja hallintasovellusten, kutsujoukkoliikenteen järjestelmien sekä digitaalisten kaksosten parissa. Hän on osallistunut lukuisiin EU – ja Business Finland -rahoitteisiin hankkeisiin kuten… Lue lisää »
VT1 vaihtuvat nopeusrajoitukset Kehä III – Munkkivuori
Turunväylällä välillä Kehä III – Munkkivuori on paiskittu hommia helmikuusta 2020 lähtien ja nyt on käyttöönoton aika. Uusi liikenteenhallintajärjestelmä ja vaihtuvat nopeusrajoitusmerkit otetaan käyttöön 2.2.2021 Normiopaste toteutti hankkeen rakentamisen kokonaisurakkana (KU). Rakentamisessa hyödynnettiin tiiviisti koko Normi-konsernin ammattitaitoa. Hankkeessa toteutettiin tiedotusopasteita, vaihtuvia nopeusrajoitusmerkkejä, liikennekameroita, automaattinen nopeudenvalvontapiste sekä liikenteen mittauslaitteita välille Kehä… Lue lisää »
Toimiiko uusi risteys todella suunnitelmien mukaisesti?
Uusi liikenteenohjausjärjestelmä monimutkaisessa toimintaympäristössä – Toimiiko risteys todella suunnitelmien mukaisesti? Varala Engineering Oy syventyy ongelmaan selvittäen ja todentaen risteyksen todelliset liikennevirrat. Liikennevalo-ohjaus on turvallisuutta parantava ja liikennevirtoja optimoiva teknisesti monimutkainen järjestelmä. Jokaisessa liikennevaloristeyksessä on ohjauskoje, jonka algoritmit määrittävät vihreän ajan keston liikenteen sujuvuuden kannalta optimaaliseksi. Uuden ohjauskojeen toiminta testataan huolellisesti,… Lue lisää »
Joensuun Repokallion eritasoliittymään uudet liikennevalot
Joensuun Repokallion eritasoliittymään rakennetaan uudet liikennevalot. Maanrakennustyöt liittymässä käynnistyivät viikolla 42 ja alueella on poikkeuksellisia liikennejärjestelyjä työmaan ajan. Uudet liikennevalot saadaan käyttöön marraskuun lopussa. ITM Finland rakennuttaa ja Normivalaistus Oy toteuttaa Joensuussa valtatie 6 ja kantatie 74 Repokallion eritasoliittymän ramppiliittymiin kahdet uudet liikennevalot. Töiden aikana työmaan kohdalla on 50 km/h nopeusrajoitus… Lue lisää »
Normiopaste Mt 132 Klaukkalan ohikulkutien Hämeenlinnanväylän liikenteenhallintajärjestelmän urakoitsijaksi- rakennustyöt alkavat marraskuussa
Klaukkalan ohikulkutien rakentamisen yhteydessä laajennetaan Hämeenlinnanväylän liikenteenhallintajärjestelmää Klaukkalan eritasoliittymästä Nurmijärven Kirkonkylän eritasoliittymään asti. Rakennussuunnittelu on nyt valmistunut ja työn toteuttajaksi on valittu Normiopaste Oy. Liikenteenhallinnan laajennusosan pituus Hämeenlinnanväylällä on noin kymmenen kilometriä. Laajennuksen valmistuttua vaihtuvat nopeusrajoitukset jatkuvat Nurmijärven Kirkonkylän eritasoliittymään asti. Lisäksi Hämeenlinnanväylälle tulee kolme uutta tiedotusopastetta ja Klaukkalan ohikulkutielle… Lue lisää »